Shockwave therapie – Groningen / Peize

Shockwave therapie

U kunt bij onze praktijk aan de Westerhaven in Groningen nu ook terecht voor shockwave therapie.
Recent en betrouwbaar onderzoek toont aan dat shockwave bij verschillende aandoeningen erg goed resultaat geeft en effectiever is dan andere behandelmethodes. Shockwave therapie wordt inmiddels beschouwd als één van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente (pijn-) behandeling van aandoeningen van het bewegingsapparaat. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes wordt met Shockwave therapie de pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden zonder medicatie of chirurgie. De methode is inmiddels zeer goed wetenschappelijk onderbouwd en de effecten zijn overduidelijk vastgesteld.

Wat is shockwave therapie?

Shockwave therapie is een behandeltechniek waarbij het lichaam aan krachtige  ‘schokgolven’ wordt blootgesteld. Dit wordt door middel van een speciale behandelkop nauwkeurig op de gewenste locatie gericht.

De bekendste medische toepassing is in het ziekenhuis bij het vergruizen van nierstenen met behulp van shockwaves.

Onze Fysiotherapeuten passen de shockwave therapie toe voor het behandelen van pees- en spierklachten zoals bijv. bij een tennisarm, hielspoor, schouderklachten (met of zonder verkalking), achillespeesklachten, kniepeesklachten (jumpers knee)

Shockwaves versnellen het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, ze stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie. Daarnaast Kunnen kalkformaties afgebroken worden met behulp van de shockwave therapie.

Indicaties shockwave therapie

Shockwave therapie blijkt erg effectief bij spier- en peesklachten.
Hieronder een aantal voorbeelden van indicaties voor shockwave.

Contra indicaties shockwave therapie

• acute infecties in de te behandelen regio
  • cuff scheur, bij behandeling van de schouder
  • kwaadaardige aandoeningen
  • behandelingen aan het hoofd of wervelkolom
  • kinderen in de buurt van de groeischijven
  • buikregio zwangere patienten
  • stollingsafwijkingen
  • patienten met pacemaker
  • implantaten in de te behandelen regio

Echografie en shockwave

Echografie heeft een grote meerwaarde voor de behandeling.
Middels echografie kan het probleemgebied, bijvoorbeeld een geïrriteerde pees met kalkneerslag precies worden opgezocht. Hierdoor kan  heel specifiek het probleemgebied behandeld worden.

Vergoeding shockwave therapie

Bij Fysiotherapie Beuzenberg wordt shockwave therapie volledig vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. Wij hebben een contract met iedere zorgverzekeraar. In tegenstelling tot veel andere praktijken vragen wij geen eigen bijdrage voor de shockwave behandelingen.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Shockwave Groningen bij Fysiotherapie Beuzenberg Groningen

shockwave therapie Groningen / Peize - Fysiotherapie Beuzenberg