Fysio-Fitness / Medische Fitness

Bij onze praktijk in Peize kunt u ook terecht voor Fysio-Fitness (individueel of in groepsverband).

De belasting van uw lichaam

Bent u sterk genoeg voor de activiteiten in het dagelijks leven? Is uw conditie eigenlijk wel op peil voor die sportwedstrijd waaraan u binnenkort wilt deelnemen? Is de coördinatie van uw enkelgewricht na die blessure wel weer optimaal om die lange wandeling te maken of weer uw favoriete sport te beoefenen?  Zijn uw botten sterk genoeg om uw gewicht. Of het nu gaat om de dagelijkse activiteiten of om sport: kracht, coördinatie, conditie en flexibiliteit moeten altijd voldoen aan de eisen, de belasting, die u van uw lichaam vraagt.

De optimale balans

In medische fitness begeleidt de fysiotherapeut u in het vinden en – belangrijker – het behalen van uw eigen optimale balans van belasting en belastbaarheid. Medische fitness kan gevolgd worden in aansluiting op een individuele behandel-serie of via vrije inschrijving. Het is bedoeld voor iedereen die kampt met specifieke gezondheidsvragen en/of wensen. Bij veel chronische aandoeningen/ziektes blijkt een goed, op de aandoening gericht, oefen/trainingsprogramma een effectief middel om verergering van de bij zo’n aandoening behorende symptomen te voorkomen en zelfs te verbeteren. Veel mensen hebben dat al ervaren en zijn trouwe bezoekers geworden van ons centrum.

Ziektes als reuma, diabetes, COPD, artrose en Parkinson zijn weliswaar niet te genezen maar door gedoseerde training kan de kwaliteit van leven wel degelijk worden verbeterd. Uiteraard moet u het wel allemaal zelf doen en heel consequent trainen maar op den duur is dat alle moeite zeker waard.

Vrij trainen

Het is mogelijk om met of zonder begeleiding te trainen in onze trainingsruimte.
Neem contact met ons op voor de mogelijkheden

Telefonisch 050 553 66 59
WhatsApp: +31 6 15544791