Golferselleboog

Een golferselleboog is een overbelasting van de pezen/spieren aan de binnenzijde van de elleboog. Er is meestal sprake van pijnklachten, maar soms gaat dit samen met een tintelend gevoel ter hoogte van de pink en ringvinger. De klachten worden opgewekt bij het buigen van de vingers en tegelijkertijd de pols bewegen in de richting van de handpalm. Onderhands iets oppakken wekt klachten op. Het is belangrijk dat een beknelling of irritatie van de zenuw ter hoogte van de elleboog hier niet de oorzaak van de klachten is. Je huisarts of fysiotherapeut kan dit goed differentiëren.
De golferselleboog is een hinderlijke aandoening waar men een tijd last van kan hebben, soms wel enkele maanden. Fysiotherapie in de vorm van shockwave therapie of EPTE therapie kan erg effectief zijn bij golferselleboogklachten.

Wat zijn de symptomen bij een golferselleboog

• pijn aan de binnenkant van uw elleboog
  • pijn net boven de elleboog
  • uitstraling van de pijn naar uw onderarm en pols
  • pijn als u op de binnenkant van de elleboog drukt
  • pijn als u iets wil oppakken met de handpalm omhoog

Hoe wordt de diagnose golferselleboog gesteld?

Onze fysiotherapeuten kunnen met een aantal eenvoudige testen de diagnose stellen.
Aanvullend doen we ook een echografisch onderzoek om een goed beeld te krijgen van de conditie van de aangedane pees.

Behandeling bij een golferselleboog

Bij onze praktijken in Groningen en Peize zien we veel mensen met elleboogklachten.
Afhankelijk van het klachtenbeeld en de conditie van de pezen bestaat de behandeling vaak uit shockwavetherapie, EPTE, mobilisatietechnieken, oefentherapie en massagetechnieken.